Az Átlátszó több mint egy évig pereskedett a MÁV FKG Kft.-vel, mert nem akarták elárulni, mire költötték el a Zele-Bau Kft.-nél a karbantartásra szánt pénzt. Személyes adatokra hivatkozva titkolóztak, viszont miután megnyerték a szerződésért indított pert, az iratokból semmi lényegeset nem takartak ki.
A MÁV több leányvállalattal látja el feladatát. Az egyik a MÁG FKG Kft., ami Magyarország legnagyobb vasútépítő, -felújító és -karbantartó társasága, amely 100%-ban az állami kézben lévő MÁV Zrt. tulajdona. Az Átlátszó a Szeged Divízió területén végzett vasúti pályakarbantartással, felújítással és pályaépítéssel kapcsolatos munkákra volt kíváncsi, végül a bíróságon nyertek és a kért információkat is megkapták.
A MÁV FKG-től 4 dokumentumot kaptak, összesen 168 oldalt. A Szeged-Makó-Mezőhegyes-Békéscsaba viszonylaton 2023. augusztus elsején úgynevezett módváltás volt, vagyis azóta buszozhatnak az utasok. 2023 novemberében és decemberében a MÁV FKG mégis 15 millió forintért végeztetett munkát Újszeged állomáson és Makón. „Talpfa csere 2,60 mh vasbeton aljra nyílt vonalon” volt a munka, majd Makón „vasbetonalj csere” történt. A Mezőhegyes-Csanádpalota szakaszon is aljakat cseréltek, plusz 2,5 millióért. Személyvonatok azóta sem járnak arra – írja csütörtöki cikkében a portál.